Welcome to my blog ..... Hidup ini suatu perjuangan.... ~ Semalam adalah 'Sejarah', Hari ini adalah 'Realiti' dan Esok adalah 'Misteri'..... ~
Monday, September 14, 2009
At last....it's 'OVER', but.....PSRA waiting....
At last..... UPSR is over... on last Thursday (10th September 2009)..... dapatlah bernapas jap..... tapi after this PSRA plak yg menanti ..... from 14th September 2009 (Monday) till 17th September 2009 (Thursday)..... so... laa nie... Aiman tengah dok pulun baca buku for his PSRA exam plak... tak dan nak rest after UPSR... One thing yang tak paham tang PSRA ni, naperlah dia orang wat this exam petang after 2:30pm dahlah tu.... ada 2 days yang examnye abih until 6:00pm... dahlah bulan Ramadhan nie.... tak paham btullah..... Kesian bebudak tuu.... Tapi tak pe... lepas nie, bleh balik kampung & raya sakan.... Hopefully, he can do well in his PSRA... Good Luck dear !!!! Wishin' you all the best, semoga beroleh kejayaan hendaknya..... Amin.... ;)
Tuesday, September 8, 2009
UPSR (8th Sept - 10th Sept 2009)
Today, Aiman will be sitting for his UPSR with all the others candidates all over Malaysia. Semoga dia dapat menjawab dengan tenang dan beroleh kejayaan hendaknya.... Day 1 (8 Sept '09 / tuesday) - BM (Pemahaman), BM (Penulisan) and Maths (Paper 2), Day 2 (9 Sept '09 / Wednesday) - Maths (paper 1) and for Day 3 (10 Sept '09 / Thursday) - Science, BI (Paper 1) and BI (paper 2).... merisaukan btullah... masa study & ambik exam dulu pun... tak serisau cam nie.... Anyway what else can we do now.... is 'Tawakal'.... (Usaha + doa + tawakal = 'KEJAYAAN').... apa-apa pun sekarang terserah kepada Allah yang menentukan after we have done our part with 'USAHA'..... insya'allah..... All the best wishes to you, my dear son..... doa ibu sentiasa mengiringimu.... agar sentiasa beroleh kejayaan hendaknya.... Amin.... ;)
Monday, August 24, 2009
Dia Tiba Lagi..... 'Ramadhan'....
Alhamdulillah.... dah masuk bulan Ramadhan rupanye.... Masa terlalu pantas berlalu, tak sedar bulan Ramadhan dah tiba lagik... (Sabtu, 22 Ogos 2009 - awal Ramadhan).
Tahun nie gak, my youngest son, Afiq (5 yrs old) start belajar puasa penuh.... Kesian plak nengok dia.... last year puasa setengah-tengah ari ajer.... But, what a suprise ! First day puasa dia bleh puasa penuh sampai masuk waktu berbuka..... Congrats, Afiq! But as a kid, janji tetap janji, abih jer berbuka terus tuntut RM1 fr his Abah....heh...heh..heh....
Ramadhan tahun nie gak, merupakan 'a challenging Ramadhan' for my eldest son, Aiman, since his UPSR & PSRA will be conducted during fasting month (the third week of Ramadhan - UPSR and the forth week of Ramadhan - PSRA exam).... semoga bulan yang penuh berkat ini, memberikan kejayaan kepada Aiman.... insya-allah....
Apa-apa pun.... semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna untuk kita smua.... Amin....
Friday, August 7, 2009
H1N1
Almost everyday, ada berita about this H1N1. Satu penyakit yang amat digeruni buat masa ini. Tak tau apa bala yang Allah turunkan untuk memberi keinsafan kepada umat manusia agar tidak lalai sentiasa. Semoga ianya akan cepat berlalu dengan kehadiran bulan 'Ramadhan' ini......
Last week, Aiman demam (tonsil), semalam Haziq plak demam (tonsil).... At this moment, once you had high fever jer... dah scary.... since adanye H1N1 nie....... mintak sesangat after this it will nobody else lagik yang demam plak..... Just now, received SMS from their school to inform that the school will be closed for 1 week start from tomorrow.... eventhough at the moment there is no case yet at their school... maybe sebagai langkah berjaga-jaga oleh 'Jabatan Kesihatan Gombak'.... It's good also to hear that since dah ramai gak memurid + teachers yang demam kat skolah tu.... Tapi yang kesiannya, bebudak Std 6, mana nak UPSR nye.... banyak acktiviti dia orang yang asyik terpaksa ditunda jer.... Anyway.... mudah-mudahan penyakit ini dapat dibendung secepat mungkin.... dan peperiksaan dia orang dapat berjalan dengan lancarnya .... apa-apa pun.... 'Setiap yang berlaku paasti ada Hikmah disebaliknya'.....
Last week, Aiman demam (tonsil), semalam Haziq plak demam (tonsil).... At this moment, once you had high fever jer... dah scary.... since adanye H1N1 nie....... mintak sesangat after this it will nobody else lagik yang demam plak..... Just now, received SMS from their school to inform that the school will be closed for 1 week start from tomorrow.... eventhough at the moment there is no case yet at their school... maybe sebagai langkah berjaga-jaga oleh 'Jabatan Kesihatan Gombak'.... It's good also to hear that since dah ramai gak memurid + teachers yang demam kat skolah tu.... Tapi yang kesiannya, bebudak Std 6, mana nak UPSR nye.... banyak acktiviti dia orang yang asyik terpaksa ditunda jer.... Anyway.... mudah-mudahan penyakit ini dapat dibendung secepat mungkin.... dan peperiksaan dia orang dapat berjalan dengan lancarnya .... apa-apa pun.... 'Setiap yang berlaku paasti ada Hikmah disebaliknya'.....
Tuesday, July 14, 2009
The 'Heat' has begin......
Start from today (Tuesday) till this Thursday, Aiman is sitting for his UPSR trial for Gombak area...... Kecut perut rasenye..... but he looked cool.... may be dah 'well prepared' kot....mudah-mudahan he can do well in his Trial and his coming UPSR exam in September... "Good Luck' my dear.... I'll be always pray for your success.... Next month plak (August '09), he will sitting for his PSRA trial... and then...on Sept '09 the real UPSR & PSRA plak.....wah.... there is no rest at all until this October '09 when the Final Exam is over... lepas tu baru bleh enjoy yourself... (including myself too.....heh...heh...heh.....) Tak senang duduk dibuatnye laa nie. Nie baru anak nak ambik exam UPSR & PSRA....blum lagik exam yang tak ntah ape-ape lagik.....It's OK....ni baru namanye ibu yang prihatin.... anak EXAM... ibu pun EXAM gak..... "The heat has begin....... now"....... (Usaha + Doa + Tawakkal = Kejayaan).... ~ Amin ~
Friday, May 29, 2009
Afiq's Sports Day 2009 at Taman Tasik Titiwangsa Indoor Stadium
Afiq with abah, ibu and angah......
Last Sunday, 24th May 2009 was Afiq's sports day which been held at Taman Tasik Titiwangsa Indoor Stadium.... He was so excited. Biasalah bebudak.... btw he managed to get 2nd place in the game eventhough masa nak start game tu lah... dia nak pi toilet plak.... nasib baik dia bleh tahan lagik...heh...heh...heh....... Anyway, congratulations dear......
Tuesday, May 12, 2009
Mother's Day... A tribute to mother....
I think it is still not too late also....to wish all mothers around this world a 'Happy Mother's Day'..... Who is mother???? Mother is half of the Father/Mother team, the one who gave birth to you as a child. When she first held you in her arms, she fell madly in love with you! She is the one that changed your diaper, gave you your bottle, bathed and dressed you. She is the one who tended to you when you were sick, wishes she could have bore your pain, but unable to even share it with you. There is none like a Mother.So... if you still have mother, try to make this Mother's Day the wonderful day of her life !
Subscribe to:
Posts (Atom)
