Welcome to my blog ..... Hidup ini suatu perjuangan.... ~ Semalam adalah 'Sejarah', Hari ini adalah 'Realiti' dan Esok adalah 'Misteri'..... ~
Monday, November 22, 2010
Kem Hafazan Akademi Darul Hufaz - Program Cuti Sekolah Disember 2010
Monday, November 15, 2010
Ooo..... the Big "O" is coming....
15 th November... this year, I'm goin' to join the "40 club".... heh...heh...heh... But, they said 'Life begin at 40' kan.... It's ok, since it's just a number.... as long as 'still young at heart'.... :)
Semoga hari-hari yang mendatang akan memberikan lebih kebaikan for myself.... Insya'allah.... :)
Wednesday, October 20, 2010
My new niece - 20-10-2010.... Damansara Specialist Hospital...
Welcome to my new niece.... welcome to the world dear.... What a nice date to remember... '20-10-2010'.....
Friday, September 3, 2010
Apam Pelangi pengganti Birthday Cake......
2 September 2010, bertambah setahun lagik umur my dearest hubby.... Semoga peningkatan umur akan sama dengan peningkatan iman dan amal....... "Happy Birthday dear.... Moga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki.... dan may all ur dreams come true....."
This year, sorry ler.... x der birthday cake as usual...tp ader homemade "Apam Pelangi" sebagai pengganti..... heh...heh...heh.....
resepinya...
5 biji telor
1 sudu teh ovalette
1/2 sudu teh essen vanilla
300gm tepong gandum
300gm gula castor
250ml santan
1 st baking powder
sedikit garam
pewarna
caranya :-
-pukul telur , ovalette dan gula hingga kembang, masukkan santan, esen vanilla - pukul sebati dan masukkan tepung dan baking power - pukul hingga sebati
- panaskan kukus, sapu loyang dengan minyak
- bahagian adunan kepada 3 warna, curahkan adunan dlm Loyang ikut warna selang seli
- kukus aduann selama 30 minit, dah masak hidang dengan kelapa ..
"Happy Trying".... resipi nie pun dapat from one of the blogger.... Thanks to her coz' sudi berkongsi resipi ngan kita smua......
Monday, August 30, 2010
Ramadhan Datang Lagi...... dan Syawal kian menjelma......
Alhamdulillah, tahun ini still berkesempatan bertemu smula ngan bulan Ramadhan..... Semoga masih dipanjangkan umur lagik untuk bertemu dengan Ramadhan pada tahun-tahun yang akan datang..... Ramadhan bulan yang penuh rahmat, bulan yang merupakan 'Pesta Ibadat' bagi golongan yang tahu menghargainya.... Semoga kita smua dapat manfaat daripada bulan yang penuh keberkatan ini..... Kini..... Ramadhan mula menghampiri penghujungnya..... Masing-masing pun kian sibuk menyediakan segala keperluan untuk meyambut bulan Syawal yang kian tiba pula untuk mengganti bulan Ramadhan.... Semoga di dalam kesibukan kita, kita masih tidak lupa lagi dengan bulan Ramadhan yang kian meninggalkan kita.... Amin..... :)
Friday, July 2, 2010
Afiq's 2010 Sports Day at Titiwangsa in-door stadium.....
In the Puzzle game, he managed to get first place .... but unfortunately in the other game - Newspaper Dressing, we just managed to get the third place.....But, alhamdulillah still got medal for both games.... just... Afiq felt not satisfied on the second game since he just managed to get the third place.....as he always want to be the first in everything..... He kept on blaming me for not running faster and put the 'Newspaper dress' faster on him..... Heh....heh....heh...... 'Never want to loose.....' :)
Whatever it is "Semangat Kesukanan" must be there kids...... :)
What a 'SUPRISE' !!!! SCAM??? FRAUD?????
Last week, after so long haven't been to AVON, cam tergerak plak hati nie nak bli something kat AVON, somemore to make sure my account will always be active..... So, just dropped by at AVON on that Saturday, 26th June 2010...... and bought set of perfume which cost me about RM26+++. As usual, eventhough I've got 'credit limit' at this outlet, I've never used it.
So ngan selambanye asking the girl, 'Brape smuenyer dik???? I want to pay all...'.
'Akak nak bayar smua ker???', the girl asking back.
'Yes, for sure. I don't want any credit in my account', I replied back.
'OK. Kalau nak bayar smuanyer.... RM 770+++', the girl said.
Terkejut beruk sat...... Mana datang plak RM 700+++ nie.... padahal the set that I took... just cost about RM26++++.
'Are you sure??? I've never have credit in my account all the while.', I asked the girl.
'Yelah, komputer mana bleh tipu, kalo dah ader kat sini for sure btullah tuuu....', the girl replied ngan confident nyer.....
Ishhhh....geram btullll, memang lah komputer tak bleh tipu, tapi 'manusia' bleh tipu kannnnnn......
Dengan rase tak puas hatinyer I made a complained to the owner's son and he willing to help me to sort out the matter.... and also promised me to investigate on the matter since I really didn't know what the hell is goin' out.... saper lah yang dah guna my account sampai RM 700+++ sedangkan on the day 'he/she' made the purchase I was not in KL, I was in PD......
At last..... on Monday, 28th June 2010, I've got a call from the owner, that they had found out one of the purchase that had been made using my account was done by her staff.... (meaning that it was her staff mistake).... and another purchased had been made by somebody which I didn't know using my account... So, she has settled all my credit..... since she has to be responsible to it..... Kesian plak kat dier.... Anyway, alhamdulillah everythin' is under control now and I've to be extra careful.... laa nie macam2 bleh jadik.....
So ngan selambanye asking the girl, 'Brape smuenyer dik???? I want to pay all...'.
'Akak nak bayar smua ker???', the girl asking back.
'Yes, for sure. I don't want any credit in my account', I replied back.
'OK. Kalau nak bayar smuanyer.... RM 770+++', the girl said.
Terkejut beruk sat...... Mana datang plak RM 700+++ nie.... padahal the set that I took... just cost about RM26++++.
'Are you sure??? I've never have credit in my account all the while.', I asked the girl.
'Yelah, komputer mana bleh tipu, kalo dah ader kat sini for sure btullah tuuu....', the girl replied ngan confident nyer.....
Ishhhh....geram btullll, memang lah komputer tak bleh tipu, tapi 'manusia' bleh tipu kannnnnn......
Dengan rase tak puas hatinyer I made a complained to the owner's son and he willing to help me to sort out the matter.... and also promised me to investigate on the matter since I really didn't know what the hell is goin' out.... saper lah yang dah guna my account sampai RM 700+++ sedangkan on the day 'he/she' made the purchase I was not in KL, I was in PD......
At last..... on Monday, 28th June 2010, I've got a call from the owner, that they had found out one of the purchase that had been made using my account was done by her staff.... (meaning that it was her staff mistake).... and another purchased had been made by somebody which I didn't know using my account... So, she has settled all my credit..... since she has to be responsible to it..... Kesian plak kat dier.... Anyway, alhamdulillah everythin' is under control now and I've to be extra careful.... laa nie macam2 bleh jadik.....
Subscribe to:
Posts (Atom)

