Times fly so fast.... sekejap jer dah masuk tahun 2011... laa niee pun....dan masuk 1/4 tahun.... dah masuk bulan April.... Lately nie, jarang update blog.... Nie coz' penyakit 'kemalasan' dah melanda diri.... Heh....heh....heh..... Budak2 pun dah semakin besar, Aiman is in Form2, Haziq is in Std 5 and Afiq is in Std 1 this year..... So, keje kat ghumah nie pun dah bertambah.... This year dinaikkan pangkat lagik, jadik 'Supir Woman' plak... Heh.....heh....heh..... Biler plak nak naik 'allowance' nie..... :)
Welcome to my blog ..... Hidup ini suatu perjuangan.... ~ Semalam adalah 'Sejarah', Hari ini adalah 'Realiti' dan Esok adalah 'Misteri'..... ~
Thursday, April 28, 2011
Sunday, November 28, 2010
24 November 2010... Our 15th Wedding Annivessary...
This year was our 15th Wedding Annivessary.... Planned to celebrate it together on that day... Go for makan2 or whatever.... but, guessed what??? This year, it is really 'Hari ini Dalam Sejarah'.... since we had to celebrate it together at Ampang Puteri Specialist Hospital since my hubby had to operate his appendix.... We had been there almost for the whole day before the doctor had successfully diagnose the problem and did the operation in the evening.... Anyway, alhamdulillah everything is OK, now.... Aper2 pun... 'Semua Yang Berlaku Pasti Ada Hikmahnya'.... :)
Monday, November 22, 2010
Kem Hafazan Akademi Darul Hufaz - Program Cuti Sekolah Disember 2010
Monday, November 15, 2010
Ooo..... the Big "O" is coming....
15 th November... this year, I'm goin' to join the "40 club".... heh...heh...heh... But, they said 'Life begin at 40' kan.... It's ok, since it's just a number.... as long as 'still young at heart'.... :)
Semoga hari-hari yang mendatang akan memberikan lebih kebaikan for myself.... Insya'allah.... :)
Wednesday, October 20, 2010
My new niece - 20-10-2010.... Damansara Specialist Hospital...
Welcome to my new niece.... welcome to the world dear.... What a nice date to remember... '20-10-2010'.....
Friday, September 3, 2010
Apam Pelangi pengganti Birthday Cake......
2 September 2010, bertambah setahun lagik umur my dearest hubby.... Semoga peningkatan umur akan sama dengan peningkatan iman dan amal....... "Happy Birthday dear.... Moga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki.... dan may all ur dreams come true....."
This year, sorry ler.... x der birthday cake as usual...tp ader homemade "Apam Pelangi" sebagai pengganti..... heh...heh...heh.....
resepinya...
5 biji telor
1 sudu teh ovalette
1/2 sudu teh essen vanilla
300gm tepong gandum
300gm gula castor
250ml santan
1 st baking powder
sedikit garam
pewarna
caranya :-
-pukul telur , ovalette dan gula hingga kembang, masukkan santan, esen vanilla - pukul sebati dan masukkan tepung dan baking power - pukul hingga sebati
- panaskan kukus, sapu loyang dengan minyak
- bahagian adunan kepada 3 warna, curahkan adunan dlm Loyang ikut warna selang seli
- kukus aduann selama 30 minit, dah masak hidang dengan kelapa ..
"Happy Trying".... resipi nie pun dapat from one of the blogger.... Thanks to her coz' sudi berkongsi resipi ngan kita smua......
Monday, August 30, 2010
Ramadhan Datang Lagi...... dan Syawal kian menjelma......
Alhamdulillah, tahun ini still berkesempatan bertemu smula ngan bulan Ramadhan..... Semoga masih dipanjangkan umur lagik untuk bertemu dengan Ramadhan pada tahun-tahun yang akan datang..... Ramadhan bulan yang penuh rahmat, bulan yang merupakan 'Pesta Ibadat' bagi golongan yang tahu menghargainya.... Semoga kita smua dapat manfaat daripada bulan yang penuh keberkatan ini..... Kini..... Ramadhan mula menghampiri penghujungnya..... Masing-masing pun kian sibuk menyediakan segala keperluan untuk meyambut bulan Syawal yang kian tiba pula untuk mengganti bulan Ramadhan.... Semoga di dalam kesibukan kita, kita masih tidak lupa lagi dengan bulan Ramadhan yang kian meninggalkan kita.... Amin..... :)
Subscribe to:
Posts (Atom)



